سلام

اگر گسترش دهنده وب باشید میدونین که همیشه بهتره تا اولین نفری باشید که از قطع شدن سایت یا وبلاگ تون آگاه شده اید تا این طوری بتونین هرچه سریعتر نسبت به رفع عیب های احتمالی اقدام و سایت یا وبلاگ خودتون رو از خاموشی در بیارید.

برای این منظور سایت های مختلفی هستند که سایت / وبلاگ یا سرور شما رو دائما در فواصل زمانی مختلفی که شما تعیین میکنین بررسی میکنن و البته اکثرشان برای این کار پول دریافت میکنند و یا روشن بودن سایت خودشان در زمان ایجاد قطعی سایت شما بصورت 100% تضمین شده نباشد.

در این آموزش که از سایت Digital Inspiration برگرفته شده است میتوانید با استفاده از سرویس Google Docs آپتایم سایت یا وبلاگ خود را کنترل کنید و در صورت بروز مشکل از طریق  ایمیل از آن آگاه گردید.

مراحلی که باید برای این کار طی کنید:

1- به حساب گوگل خود وارد شده و روی این لینک کلیک کرده و تایید کنید تا فایل اکسل مربوطه روی مستندات گوگل (Google Docs) شما کپی شود.

2- آدرس سایت خود را در سلول B2 وارد کنید. (طبق نمونه برای وارد کردن بیش از یک سایت میتوانید از کاما استفاده کنید.) ایمیل خودتان را در سلول B3 وارد نموده و در صورت تمایل به آگاه شدن از طریق پیامک در سلول B4 مقدار را از No به Yes تغییر دهید (البته بنظر میرسد به علت تحریم در حال حاضر امکان ثبت موبایل برای این سرویس گوگل فعال نباشد).

3- هم اکنون منوی Website Monitor در تولبار بالای صفحه ظاهر شده است. روی این منو کلیک نموده و Initialize را بزنید. با این کار یک پاپ آپ از شما درخواست دسترسی میکند؛ شما باید این دسترسی را تایید کنید. (Grant access)


4- مجددا منوی Website Monitor را انتخاب کرده و روی “Start Website Monitor” کلیک کنید.


هم اکنون آپتایم سایت یا وبلاگ شما توسط  گوگل کنترل خواهد شد و میتوانید به آن اطمینان کنید.

امیدوارم با کم شدن تحریم ها بتوانیم از همین سرویس بصورت پیامکی هم در ایران استفاده کنیم.


باتشکر از نویسنده محترم این مطلب - لینک اصلی آموزش